söndag 8 januari 2012

Planerar inför dag 1

Sitter här och äter upp resterna av chokladkakan och ostbågarna samtidigt som jag funderar på hur jag ska angripa morgondagen. Sen slog det mig att eftersom jag nu faktiskt är frisk igen efter att ha varit sjuk mer eller mindre hela julen så finns det ju faktiskt inget som hindrar mig att gå iväg och träna i morgonbitti (första ggn på fyra månader). Så nu är ett bodypump-pass bokat 06.30. Med två små barn, eller ja de är ju inte så jättesmå längre, 4 och 6 år så är det fullt upp på kvällarna med dagis respektive skolhämtning, det är aktiviteter, det är jobbmöten, sambon har aktiviteter så enda tiden som jag nog borde kunna få till lite mer på långsiktig basis är att träna tidigt på morgonen innan jobbet. Men usch vad det lär ta emot i morgonbitti att ta sig ur sängen...

Sen är nästa knäckfråga hur jag ska lösa luncherna, vi är ett jättetrevligt gäng som alltid går ut och äter lunch, och tyvärr så är det långt ifrån nyttig mat som severas. Borde kanske börja försöka ha matlåda iallafall någon dag i veckan, det skulle ju även vara bra för ekonomin med tanke på vad dessa uteluncher kostar varje månad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar