fredag 6 januari 2012

Nytt år och nya utmaningar!

Vilken kliché min första rubrik får bli, men låt gå, för det stämmer ju!

Jag är lat, alldeles väldigt lat särskilt när det gäller mig själv. Och bekväm. Och gillar godsaker. Dessa attribut är inte bra om jag vill nå ett mål som gäller mig själv, dvs att komma i form och få mer ork, sen som en sidoeffekt hoppas jag även på att förlora en del kilon (eller fördela om de jag har). Men mina förutsättningar att lyckas med detta är som sagt inte det bästa (läs mina första tre meningar i detta stycke igen), jag har försökt förut och kommit en bit för att sedan falla tillbaka till lättjan och sockrets njutning.

Men nu, nytt år och det jag på allvar ska försöka ta tag i är just det som jag nu döpt denna min allra första blogg till, ett sundare liv! För mig är ett sundare liv ett ganska brett ämne, men det jag ska fokusera på är att komma igång och faktiskt utnyttja mitt svindyra kort på Sats, börja äta nyttigare och fokusera på att må bra! Eftersom jag inte lyckats med detta mer än ngn månad i taget så testar jag nu detta nya med att blogga om det jag gör, förhoppningsvis får jag då skämmas när jag faller tillbaka i mina gamla dåliga vanor.

Sen är jag lite så att det jag kan göra i morgon gör jag i morgon, därav skjuter jag upp mitt nya sundare liv till på måndag, anledning? Jo, för första gången på jag vet inte hur många år är jag alldeles, alldeles ensam hemma och ska vara det ända till söndag kväll, herregud det måste jag ju få fira med vin, ost, choklad och ostbågar! Så nedräkning till måndag!

Sen  borde jag nog kanske ta lite förebilder och lägga upp för att förhoppningsvis kunna visa lite efterbilder så småningom. Så bilder kommer förhoppningsvis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar